Vid beställning
- Börja med att titta igenom sortiment. vilken fodersort passar din hund bäst? Hur mycket foder behöver du beställa? När du vet svaret på dessa frågor lägger du till fodret på Fodaxbilen (notera att vår mängdrabatt är baserat på beställningens totalvikt, vilket betyder att man kan blanda: Neutral, Premium och Vilt, för att nyttja mängdrabatten).
- När du lagt till alla dina produkter, klickar du på lastbilen uppe i högra hörnet för att komma vidare till nästa steg, Kassan. Här väljer du den leveransplats som passar dig bäst, klicka på knappnålen för att välja leveransdatum och leveranstid. Här finns beskrivning/adress samt koordinater för att hitta till leveransplatsen.
- Efter att du valt leveransplats behöver du skapa ett kundkonto alternativt logga in ifall du sedan tidigare köpt foder av oss. för att slutföra din beställning behöver du fylla i dina uppgifter i Klarna Checkout – ”checka” sedan ut. En bekräftelse skickas till din angivna mail.
Vid leverans
- På leveransdagen får du en smspåminnelse två timmar före leverans. meddelandet upplyser dig bara om att det är leverans idag, information om tid och plats finns i din orderbekräftelse. Var gärna på leveransplatsen 10min före utsatt leveranstid.
- Väl framme vid Fodaxbilen börjar chauffören med att ställa fram foder för plockning. När chauffören är klar, kom då fram för att bli avprickad. För att legitimera dig hos chauffören krävs enbart beställarens namn. (Legitimation behövs INTE).
- Skulle du få förhinder som gör att du inte kan hämta ut ditt foder makulerar vi din order nästkommande arbetsdag, återbetalning syns på ditt konto inom 4 arbetsdagar.